THOMAS CRONENBERG  

INGRID DE MEUTER  

HEGYI IBOLYA  

SCHULCZ KATALIN  

SUSAN MOWATT  

PÁPAI LÍVIA  

SEMSEY RÉKA  

ANDRÁS EDIT  

Európa
szövete

Koncepció 1
Koncepció 2
Mercurius...
"Térkép"
Parafrázisok
Kiállítások
Konferencia
Videospot
Támogatók
Linkek

Kezdőlap
Kapcsolat
Copyright
Kérjük várja meg, míg a kép betöltődik!

THOMAS CRONENBERG:  Kárpit: Identitás és együttműködés


Az identitás és az emlékezet munkásságom központi témái. Az érdekel, ahogyan a személy és a közösség párbeszéde létrejön a nyílvános és magánélet metszéspontjában. És érdekelnek a társadalomhoz tartozás és a társadalomtól való elszakadás aspektusai, vagyis az, hogy mit jelent csatlakozni csapatokhoz, kisebb csoportosulásokhoz, identitásokhoz vagy elválni tőlük Prezentációmban felvázolom művészi utamat, s ennek részeként személyes utamat, amely a kárpittal kapcsolódik össze. Részletesen: együttműködésemet kollégáimmal az European Tapestry Forum (ETF) keretén belül.
Mindig is elvarázsoltak a szavak és elvarázsolt az írás, de amióta csak az eszemet tudom, elbűvölnek a textilek is. Gyermekként tanultam meg szőni, majd hamarosan felfedeztem a kárpitot, a családunkban készült hímzések, a kastélyok kárpitjai, valamint az amerikai indián takarók és szőnyegek inspiráltak.
A kárpit számomra az önkifejezés személyes formájává vált. Tanulmányaimmal együtt több mint 10 évet töltöttem újságírással, ezután apám halálát követően az 1990-es években visszatértem a kárpithoz és Rosemarie Romann-Moeller-nél Hamburgban, majd Angliában: Sussex-ben a West Dean College-ben képeztem magam. Új hazámban a tanulás, az identitás, az etnikumhoz, a nemzethez tartozás élményéből jött létre identitásközpontú munkám, a TOMMY sorozat (amely a Kárpit 2 című kiállításon volt látható Budapesten 2005-ben).
Az utóbbi 10 évben a kárpitra koncentrálok: a készítésére, a publikálására, és mint a kárpitot és a textilművészetet jól ismerő szakújságíró, fontosnak tartom, hogy írjak is róla.
2003 óta veszek részt az ARTAPESTRY kiállításokat szervező European Tapestry Forum vezetőségének munkájában. Az utóbbi években tevékenységem másik súlypontja az együttműködés volt kárpitművész kollégáimmal az ETF-ben és Európában. Előadásom második részében az European Tapestry Forumra fókuszálok, melyet együttműködési modellünknek is lehet nevezni, hiszen számos európai ország kárpitművészét kapcsolja össze. Résztvevői önkéntes alapon dolgoznak, az ETF megjelenést biztosít a kárpitművészek számára, egyúttal hozzájárul a kárpit műfajának látványos fejlődéséhez is. A művészként, tanárként és szervezőként is rendkívül elfoglalt bizottsági tagok számára olyan együttműködés ez, amely ugyan kissé ad hoc stílusban dolgozik, de egyéni és szervezeti igényeiknek mindezek ellenére is megfelel.
Nagyon inspirálóak voltak számomra az ARTAPESTRY révén megvalósult találkozások a kárpitművész kollégákkal és az utazások az ETF-fel. Az ösztöndíj és az együttműködés ugyanis remek kontrasztjai a műteremben eltöltött hosszú magányos óráknak. Mindent egybevetve elmondhatom, hogy, a kárpit által gazdagodott az életem.